سئو خارجی off page SEO چیست؟ برسی سئو آف پیج و روش های آن

بنابراین با توجه به کسب و کارتان لازم است که حضور فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید تا بتوانید با مشتریان خود در ارتباط باشید. شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای معرفی محصول، خدمات، مطالب و… مربوط به کسب و کار شما است و جز یکی از موارد مهم محسوب می شود. اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید.

با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری، می‌توانیم نتیجه بگیریم که کسب درآمد و سود سایت شما نیز افزایش می‌یابد. Anchor Text در واقع متنی است که قابل کلیک بوده و به صفحه مورد نظر از سایت ما ارجاع داده می شود. در گذشته مرسوم بود که انکر تکست را دقیقا کلمه کلیدی می گذاشتند و آن را به صفحه مورد نظر لینک می کردند و نتایج خوبی نیز کسب می شد. اما امروزه و با توجه به پیشرفته تر شدن الگوریتم های گوگل به هیچ عنوان نباید چنین کاری انجام داد. ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر شما مترادفی داشته باشد که کاربر آن را جستجو کند، ولی محتوای شما جوابگوی نیازش باشد.

وظیفه دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی سایت ها بر عهده ی رباتی به نام Google bot می باشد. زمانی که این ربات به صفحه اصلی یک سایت می رسد لینک ها را دنبال کرده و صفحات مختلف را بررسی می کند. با این کار در خصوص موضوعات آن سایت و مقالات مشابه موجود در آن اطلاعات مفیدی جمع آوری می کند. معمولا آدرس صفحه اصلی هر سایت از بالاترین ارزش برخوردار است، چرا که معمولاً بیشترین بک لینک ها (Backlinks) را دریافت می کند. محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC اصطلاحی است که به مشارکت کاربران در تولید محتوا با عنوان، اعتبار یا کامنت زیر پست شما تولید می‌کنند. این اتفاق زمانی می‌افتد که کامنت یک کاربر زیر پست شما خود می‌تواند به جذب کاربر در صفحه شما کمک کند یا زمانی که در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ مربوط به محتوای شما پستی منتشر می‌شود.

در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد. معمولا افرادی که در اینترنت به دنبال مطلبی می گردند می خواهند بدانند مقاله ای که آن را مطالعه می کنند معتبر هست یا خیر. اگر می خواهید از طریق وبسایت، خدمات خود را معرفی کنید و یا محصولتان را به فروش برسانید باید حس اطمینان و اعتماد را در بازدیدکنندگان به وجود آورید.

اگر بعد از لینک دادن، صفحه مقصد را حذف و آن را به یک صفحه ریدایرکت نکنید، باز هم کاربر با کلیک روی لینک شما وارد صفحه ای که وجود ندارد یا همان صفحه 404 میشود. اگر وارد کمپین‌های رپورتاژ آگهی شده‌اید، در یک روز تمامی آن‌ها را منتشر نکنید. تجریبات خود در مورد لینک سازی و سوالات خود را از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید.

برای جلوگیری از این فاجعه، ۵ نکته زیر را زمان انجام ترفندهای سئو خارجی از یاد نبرید. این امر موتورهای جستجو را وادار کرد تا قوانین بیشتری را به الگوریتم‌های خود اضافه کنند تا بتوانند بین لینک‌های خوب و لینک‌های بد تمایز قائل شوند. ۳) از طریق سایت خود به شبکه های اجتماعی خود لینک بدهید، چراکه وبسایت ها برخلاف شبکه های اجتماعی از link juice عبور می‌کنند. لینک های طبیعی بدون هیچ گونه اقدامی از طرف کارشناس سئو برای سایت شما تولید خواهد شد. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که برندشما، مطلب شما و … در یک زمینه آنقدر شاخص و مطرح شود که سایت ها و افراد دیگر به عنوان مرجع به آن لینک بدهند.

شما می توانید با تولید محتوای مناسب و لینک سازی به سایت خودتان از وبلاگ ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید. لینک خارجی outbound، لینکی در وب‌سایت شما است که کاربران را به وب‌سایت دیگری هدایت می‌کند. برخلاف لینک‌های ورودی که باعث جذب ترافیک به وب‌سایت شما می‌شود، لینک‌های outbound ترافیک را از سایت شما به مقصد دیگری می‌فرستند. لینک‌های outbound اغلب برای تأمین منابع یا اطلاعات اضافی به مخاطبان شما یا استناد به منابع محتوای نوشته شده، استفاده می‌شود. این لینک‌ها می‌توانند در ایجاد اعتبار برای وب‌سایت شما و همچنین ایجاد یک تجربه کاربری مثبت با ارائه اطلاعات ارزشمند به بازدیدکنندگان شما مفید باشند.

در واقع با تحلیل رقبا می توانید به عنوان مثال بفهمید مخاطبان کسب و کار شما بیشتر در کجاها هستند، رقیبانتان از چه جاهایی بیشتر استفاده می کنند. لینک سازی خارجی و سئو داخلی حرفه ای سایت ، مشاوره در چینش سایت به بهترین سبک ممکن و بررسی صفحات شما تخصص ماست. در این روش شما در سطح یک خود قوی ترین بک لینک های خود را قرار میدهید، برای مثال می توانید از رپورتاژها استفاده کنید، سپس برای سطح یک شروع به لینک سازی خارجی کرده و همینطور مجدد برای سطح دو خود نیز بک لینک هایی را ایجاد می کنید. در این دوره ما به طور کامل درمورد لینک های چندگرهی صحبت کرده و نحوه ی اجرای آن ها را به شما آموزش داده ایم. تا اطمینان حاصل کند محتوایی که به کاربر نشان می دهد با جستجو آنها مرتبط است.

می‌توانید محتوایی را که تولید کرده‌اید، در بسیاری از مجله‌های اینترنتی یا رپورتاژ آگهی منتشر کنید. امروز قصد دارم یکی از مهمترین ابزار هایی که شما همیشه برای سئو سایتتون بهش نیاز دارید رو معرفی کنم. هر چه قدر که شما تعداد فالور، لایک یا کامنت بیشتری در شبکه های اجتماعی خود داشته باشید قطعا تاثیر بیشتری را خواهید دید. برای لینک سازی نباید هیچ اصول و نظمی را رعایت کنید به عنوان مثال نباید به صورت منظم هر روز سه لینک برای یک صفحه خاص بسازید. باید سعی کنید کاملا طبیعی رفتار کرده و حتی گاها لینک سازی را متوقف کنید.

این نوع لینک ها نقش مهمی در افزایش رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو دارند. یکی از بهترین راهکارهایی که به شما در دریافت لینک‌های خارجی مفید کمک می‌کند، تولید محتوای باکیفیت و جذاب است. اگر محتوای شما اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد، بقیه وب‌سایت‌ها به آن علاقه‌مند خواهند شد و بدون اینکه از آن‌ها بخواهید، به آن لینک خواهند. البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید.

ویکی دمی با هدف تکمیل کردن مطالب اینترنال و اکسترنال لینک، نکات جامعی در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. اما چرا؟ زیرا گوگل و موتورهای جستجو معتقد هستند چیزی که دیگران دربارۀ سایت شما می‌گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما دربارۀ خودتان می‌گویید. به طور کلی، لینک خارجی، لینکی است که به هر دامنه‌ای غیر از دامنۀ اصلی وب‌سایت لینک‌دهنده اشاره می‌کند. هرچقدر این لینک‌های دریافتی باکیفیت‌تر باشند، اعتبار و سئو سایت شما بهبود بیشتری می‌یابد. رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش هایی بسیار خوب است که شما می توانید از آن برای لینک سازی خارجی استفاده کنید.

اگر به خاطر داشته باشید ، این همان ترفندی بود که باعث می شد گوگل به شما پاداش دهد. محتواهایی که 10 برابر بهتر از محتواهای صفحه اول نتایج هستند ، از طرف کاربران و مدیران وبسایت ها پیوند های زیادی دریافت می کنند. بنابراین اگر میزان لینک شما در صفحه محتوا های شما کمتر از ان چیزی است که تصور می کردید ، احتمالا محتوای بهتری ارائه نکرده اید. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای آنالیز لینک رقبا است که دردو نسخه پولی و رایگان ارائه میشود.

همانطور که احتمالا می‌دانید لینک‌های هر وبسایت به دو دسته لینک داخلی و لینک خارجی تقسیم می‌شوند. صفحه‌ای که لینک‌های مفید بیشتری داشته باشد، نزد گوگل از اعتبار  بیشتری برخوردار است و می‌تواند در جایگاه بهتری قرار بگیرد. در این نوع بک لینک، دو یا چند وب سایت با یکدیگر تبادل بک لینک می ‌کنند.

چرا باید از بک‌لینک استفاده کرد؟

ایجاد بک لینک یا لینک خارجی کار دشواری است؛ به خصوص که اغلب کسب و کارها در روزهای ابتدایی فعالیت خود، به دنبال آن می روند. ایده آل ‌ترین حالت برای داشتن لینک خارجی، آن است که سایت های دیگر بدون پرداخت هزینه، به سایت شما ارجاع دهند؛ اما این اتفاق در مراحل بعدی رشد اتفاق می افتد و شما ناچارید ابتدا با پرداخت پول، سایت خود را در معرض دید قرار دهید. بهتر است بدانید که خرید بک لینک یا فروش آن برای افزایش رتبه سایت، خلاف قوانین گوگل است؛ زیرا گوگل به حقوق کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و دوست دارد تنها محتواهای خوب در دسترس باشند و وقت کاربران هدر نرود.

وبسایت های مختلف می توانند به بهبود تنوع پروفایل بک لینک شما و جلوگیری از ایجاد موارد تکراری کمک کنند. با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز، شما می ‌توانید ترافیک و بازدیدکننده ‌های بیشتری به وب سایت خود جذب کنید که در نتیجه به بهبود رتبه سئو و نمایش در صفحات نتایج جستجو کمک می ‌کند. لینک سازی در این روش باید کاملا طبیعی باشد تا گوگل هیچ نشان خاصی از دستی بودن این لینک ها را متوجه نشود. در مقالات بعدی قطعا در مورد روش های طبیعی سازی لینک های خارجی صحبت خواهیم نمود. اما به طور خلاصه استفاده از لینک های نوفالو در کنار لینک های فالو و عدم بهینه سازی انکر تکست ها از مواردی است که به طبیعی سازی لینک های خارجی شما بسیار کمک خواهد کرد.

برای جلب اعتماد مشتری فکری کرده‌اید؟ ۱۲ روش کاربردی را در این مقاله بررسی کردیم تا به شما در این… به همین دلیل می توانید از طریق تبلیغات محتوای فوق العاده خود را به نمایش بگذارید تا پیوند های زیادی از آن ها دریافت کنید. در این حین می توانید در قالب محتواهایی که در این بستر ها منتشر می کنید ، پیوند هایی به صفحات سایت خود بدهید. از طرفی وبلاگ نویسان و وبمستر هایی که محتوای شما را در سایت خودشان بازنویسی می کنند ، به شما لینک خواهند داد. استفاده از انکر تکست زیادی به خودی خود شک برانگیز می باشد.با این وجود استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در انکرتکست می تواند عواقب جبران نا پزیری داشته باشد. معیار بالا برای دامنه کلی وبسایت است.اما Page Authority برای اعتبار یک صفحه از دامنه کلی وبسایت است که به صورت کمی بین ١ تا ١٠٠ اندازه گیری میشود.

در این قسمت از مقاله، قصد داریم یکی از موارد مهم و بسیار محبوب سئو خارجی یا همان Offpage را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو سایت، لینک سازی داخلی و خارجی است و در این میان، لینک بیلدینگ خارجی یکی از اصل های مهم در سئو وبسایت به حساب می‌آید. علاوه بر بررسی این مورد، در ادامه اشاره کوچکی به تفاوت های لینک سازی داخلی و خارجی خواهیم داشت تا بیشتر به اهمیت link building پی ببرید. در این مقاله ما 12 استراتژی لینک سازی خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش سئو را به صورت رایگان مطالعه کنید.

این روز‌ها، کسب و کار‌های مختلف در رقابتی بزرگ قرار گرفته‌اند تا بتوانند مشتریان زیادی را از طریق وب سایت‌های… هیچ‌گاه گمان نمیکردم که به این سطح از تنوع و خلاقیت در لینک سازی برسم و این را مدیون دوره لینک سازی خارجی هستم. با این حساب، دیگر به رگبار بستن لندینگ های سایت با بک لینک های مختلف دردی از شما دوا نمی کند. در عوض باید به سراغ استراتژی های لینک سازی جدید و پیچیده تری برویم یعنی هرچه می توانیم داستان لینک سازی را طبیعی تر جلوه دهیم برنده بازی هستیم.

لینک UGC یا لینک تولید شده توسط کاربر

بك لينك هايي كه به علت تخلفات جدي در قانون هاي سئو، منجر به شروع پروسه پنالتي شدن سايت در موتور هاي جستجو شده است. اگر می‌خواهید اصول برندینگ را از زبان دیوید آکر بشنوید، این مقاله برای شماست. کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) یا بازاریابی دیدگاه یکی از روش‌های مسبوق به سابقه بازاریابی است که هنوز هم قدرت و تأثیرگذاری خود را از دست نداده است. همچنین خودتان ، برندتان را با رقبایتان مقایسه نکنید و سعی در خراب کردن آن ها نداشته باشید. چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم سوالی است که همه فعالان و بازاریابان در دیجیتال مارکتینگ در پی پاسخ آن‌ هستند…. بله، اگر سوالی داشتید چه قبل از شرکت در دوره و چه بعد از آن می توانید از طریق تلگرام ارتباط بگیرید.

در فرایند لینک سازی خارجی وب‌سایت، همواره به طبیعی بودن تمامی کارها و لینک‌سازی‌ها دقت کنید. تلاش کنید تا با آنالیز دقیق مسیر استراتژی سئو خارجی رقبا، فرایند طبیعی بودن لینک‌سازی حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. برای اینکه بهترین مسیر استراتژی لینک سازی و سئو آف پیج را اجرا کنید می‌توانید در ابتدا از ابزارهای تحلیل سایت، کمک بگیرید. داشتن یک استراتژی لینک سازی خارجی، شما را قادر می سازد با تولید محتوای بسیار قوی، رقبا را به لینک دادن به خودتان ترغیب کنید. لینک هایی که رقبا به شما می دهند، ارزشمند هستند و تاثیر خوبی در کسب و کار شما دارند. شاید در جستجوهایتان برای گرفتن لینک، به سایت هایی بربخورید که از همه نظر برای ارتقا دادن محصول شما مناسب باشند.

Backlink ها با توجه به نام جذاب و قدرتی که دارند می توانند برای سایت شما بسیار خطرناک باشند. پس باید تمامی قواعد و قوانین لینک بیلدینگ را بدانید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. لینک سازی خارجی جنبه مهمی از سئو محسوب می‌شود و به همین دلیل اصول لینک سازی مختلفی وجود دارد که باید هنگام افدام سفارش بک لینک برای دریافت لینک به آن‌ها توجه داشته باشید. لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. ربات‌های گوگل توسط لینک‌ها می‌توانند به سایت شما برسند و به صورت کلی ارتباط قوی بین آن‌ها و سئو وجود دارد.

  • شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیت خودتان باشید.
  • بهتر است با تحقیق و انتخاب دقیق، بک لینک های ارزشمند را با توجه به موضوع سایت خود انتخاب کنید.
  • در واقع وقتی لینک صفحه جدیدی در صفحه‌ای پردازش و ایندکس شده قرار می‌گیرد، گوگل به سادگی آن صفحه را پیدا کرده و در ایندکس خود قرار خواهد داد.
  • در نتیجه این سیگنال‌ها تصویر دقیقی از محبوبیت یک پست اجتماعی را نشان نمی‌دهند.

آن ها باید بدانند که کار شما چه مزیت هایی نسبت به رقیبانتان دارد و به چه دلایلی باید شما را انتخاب کنند. پس باید اصول لینک دهی داخلی را یاد بگیرید و با دقت در سایت خود اجرا کنید. بنابراین درصورتی که بک‌لینکی به وب‌سایت شما به صورت استاندارد نبوده و مخرب باشد، حتما باید از بین بروند. در صورتیکه به پاسخی نرسیدید، پیشنهاد می‌شود تا آن‌ها را با ابزار Disavow Tools گوگل و بینگ گزارش دهید. به یاد داشته باشید که انجام تکنیک‌های سئو خارجی وب‌سایت، بدون داشتن تجربه کافی ممکن است خطرآفرین باشد و سایت شما را به مرز پنالتی شدن بکشاند!

داشتن استراتژی لینک سازی خارجی، به معنی اجتناب از انتشار لینک در چنین سایت هایی است. لینک سازی خارجی (External Link) فرآیندی است که در مسیر بهبود سئوی خارجی انجام می‌شود و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خدمات سئو است. ایجاد اعتبار برای یک سایت از طریق دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر را لینکسازی خارجی می‌نامند. متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند. به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند.

در این میان به پاسخ سوال اصلی چگونه لینک بسازیم نیز خواهیم پرداخت و از نوه لینک سازی خارجی به مواردی اشاره خواهیم کرد. امید است در صورت همراهی با ما در ادامه مقاله بتوانید به اطلاعات مفید و کاملی دست پیدا کرده و نتایج مطلوبی را از این اطلاعات به دست آورید. با لینک سازی داخلی و خارجی، می توانید به کاربران کمک کنید تا اطلاعات اضافی، مکمل و مرتبطی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این امر می تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد و آن ها را تشویق کند تا در آینده از وب سایت شما جهت مشاهده محتوای با کیفیت بیشتر بازدید کنند.

شما می‌توانید بهترین، محبوب‌ترین و یا کارآمدترین صفحات خود را به شکل‌های مختلف در صفحه اول لینک کنید تا بازدیدشان بیشتر شود. در نهایت باید بیان کرد که لینک سازی به هدف ایجاد ارتباط دو طرفه و گسترده‌تر کردن شبکه‌ی اجتماعی با تمرکز بیشتر و بهره‌مندی از جریان هدایت کاربر به نتایج دلخواه و دوجانبه به وجود آمده است . بک لینک ها باید از وب سایت ها و منابع قابل اعتماد و معتبر برای موتور های جستجو، دریافت و یا ساخته شوند.

شما می توانید با ایجاد اکانت در آن ها عضو شده و مقالات علمی کسب و کارتان که در راستای رفع مشکلات آن صنعت است و یا حتی معرفی خدمات و محصولات مربوط به کسب و کارتان را در آن ها به اشتراک بگذارید. برای نمونه سایت ویرگول یکی از سایت هایی است می توانید در آن مطالب خود را به اشتراک بگذارید. استفاده از هر مهارتی مزایای خاص خود را دارد که سبب استقبال بیشتر و روزافزون از آن می‌شود.

بنابراین قبل از اینکه بخواهید اقدام به لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک کنید نکات زیر را در نظر داشته باشید. ایجاد صفحات خوشه‌ای درست مانند زمانی است که قصد دارید خیابان‌های شهر را نامگذاری کنید و در خیابانی به نام فرضی «هلال احمر» کوچه‌ها را به صورت هلال یک، هلال دو و… حال وقتی در سایت خود قصد ساخت صفحات خوشه‌ای را دارید، کافی است مطالب خود را با توجه به موضوعات مختلف سایت دسته بندی کرده و سپس در آن‌ها به شاخه اصلی (صفحه حاوی موضوع کلی) لینک دهید. دقت داشته باشید لغت یا عبارتی که انتخاب می کنید باید با مقاله ای که به آن ارجاع داده می شود مرتبط باشد چرا که این کار به گوگل کمک میکند تا از محتوای مطلب شما مطلع شود. از طرفی دیگر با خواند این لغت مخاطب تصمیم می گیرد که روی لینک کلیک کند و مطلب را بخواند یا خیر.

هزینه سئو خارجی وب سایت، چقدر است؟

این به شما کمک می ‌کند تا اعتماد کاربران را به برند خود جلب کنید و در نتیجه، برندسازی خود را تقویت کنید. همچنین، با استفاده از تکنیک ‌های سئو محلی، مشتریان محلی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و بر روابط محلی تأکید کنید. شاید وسوسه شوید که بعد از آنالیز رقبا تمامی کارهایی که آن‌ها در مسیر سئو خارجی انجام داده‌اند را کپی کنید. در حالی‌که این کار کاملا غلط است و شما باید بر اساس وضعیت سایت خودتان، استراتژی سئو خارجی مخصوص خودتان را پیاده‌سازی کنید. اول این که اگر صفحه شما محتوای مناسب مخاطب هدف را دربر داشته‌باشد، برای شما لینک‌های طبیعی به ارمغان می‌آورد. رپورتاژآگهی اگر چه برای کسب و کار ممکن است هزینه داشته باشد، اما شما باید دقت کنید که این هزینه به طور کامل حکم سرمایه گذاری داشته و می‌تواند برای شما جدا از برندینگ، کاربر واقعی به ارمغان بیاورد و سایت شما را از رقبا متمایز کند.

این عوامل نشان دهنده رضایتمندی و تأثیرگذاری کاربران بر روابط بازاریابان با مخاطبین است. با استفاده از سوشال سیگنال، بازاریابان قادر خواهند بود بهترین استراتژی ها را برای جذب و حفظ مخاطبین خود پیدا کنند. سوشال سیگنال در بازاریابی به مجموعه از علائم و نشانه ‌هایی اطلاق می ‌شود که توسط کاربران در شبکه ‌های اجتماعی و وب سایت‌ ها ایجاد می ‌شود و بر روی تصمیمات خرید آن ‌ها تأثیر می‌ گذارد.

ما باید سعی کنیم که از لحاظ لینک سازی از رقبای خود جلو بیفتیم و بهترین استراتژی لینک بیلدینگ را پیاده سازی کنیم. این کار با ابزارهای مختفی قابل بررسی است که در این جا به چند تا از آن ها اشاره میکنیم. برای ایجاد استراتژی لینک سازی، نیاز دارید تا در فضاهای مختلفی با توجه به محتواهایی که دارید، لینک سازی کنید. شما می توانید این کار را با توجه به شرایط کسب و کار در فضاهای مختلفی که در ادامه می آوریم، انجام دهید. اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید.

سوشال بوکمارک ‌ها جزو آن دسته از شبکه‌های اجتماعی می باشند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. با توجه به حیطه کاری تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.و محتوای خود را به اشتراک بگذارید. شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان مکملی در کنار روش های دیگر بهینه سازی خارج سایت (سئو خارجی) به کار برده و سیگنال های مثبت را روانه سایت ما کنند.با اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک برای سایت خود جذب کنید. برای این کار می‌توانید به سایت‌هایی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند، با استفاده از پیام یا ایمیل، یک پست مهمان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که در سایت خود منتشر کنند. اگر از مطالب منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کنید، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارید. یکی دیگر از روش‌های انجام لینک سازی خارجی، گذاشتن کامنت برای سایت‌های مختلف است.

این استراتژی بر پیونددهی و ایجاد ارتباطات با سایت‌ها و منابع دیگر در اینترنت تاکید دارد. این نوع بک لینک ها به صورت غیرقانونی و با پرداخت هزینه به سایت ‌ها داده می ‌شوند. این روش در تلاش برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو استفاده می ‌شود، اما باعث تخلف از قوانین سئو می ‌شود.

یکی از نکات حرفه ای دیگر برای استفاده از لینک های داخلی در صفحات و مقالات سایت، استفاده از انکر تکست های مختلف است. قبل از تعریف دقیق لینک سازی داخلی و خارجی باید با انکر تکست anchor text آشنایی داشته باشید. به زبان ساده تر می توان گفت کلمات انتخاب شده و لینک شده را anchor text می گویند. کلماتی که به‌طور معمول در متن با تغییر رنگ همراه هستند و یا خطی به عنوان جلب توجه و مهم تر جلوه دادن کلمه زیر کلمه می افتد انکر تکست ها هستند و با کلیک کردن روی آن به صفحه ی جدیدی می رویم.

حالا که با تکنینک های سئو خارجی در سایت آشنا شدید میتوانید کار لینک سازی برای سایت یا فروشگاه خود را آغاز کنید و به رشد هرچه بیشتر کسب و کار خود بپردازید. تا چند سال پیش، وبلاگ ها پربازدیدترین مکان ها در فضای مجازی بودند اما هنوز هم وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگ‌ها، یکی از راه های خوب ارزان قیمت برای معرفی کسب‌و‌کار شما به مخاطبان هستند. ایجاد مقاله‌های مناسب با محتوای مفید، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا می‌کند. ممکن است در ابتدا به نظر برسد که لینک سازی مصنوعی ممکن است کاملا نامناسب باشد و تنها موجب سقوط سایت و سئوی آن بشود.

در این مقاله به اینکه استراتژی لینک سازی خارجی چیست و چرا لازم است پرداختیم. به علاوه شما را با نکاتی که در تنظیم یک استراتژی لینک سازی بهتر است در نظر بگیرید، آشنا کردیم. در نظر داشته باشید که طراحی کامل یک استراتژی لینک سازی خارجی کاری زمان بر است در این مقاله هدف ما آشنایی شما با روش طراحی این استراتژی بود. بک لینک به لینک ‌هایی اشاره دارد که از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما ارجاع می ‌دهند. بک لینک ‌ها می‌ توانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باعث افزایش ترافیک و رتبه سئو وب سایت شما در موتورهای جستجو شوند.

تا اینجا با بک‌لینک و نحوه اثرگذاری آن آشنا شدید؛ حال نوبت آن است نوعی از بک‌لینک را به شما معرفی کنیم که علاوه بر افزایش اعتبار، به افزایش ورودی سایت شما هم کمک می‌کند و بسیار سریع‌تر از بک‌لینک معمولی بازدهی دارد. لینک‌پرومکس خدمت جدیدی از تریبون است که کارکردی مشابه بک‌لینک دارد؛ اما بجای اینکه داخل هدر، فوتر، سایدبار یا موقعیت‌های کم‌اهمیت باشد، در مطالب برتر رسانه قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل وجود چنین قدرتی، روند بهبود رتبه سایت‌تان هم سریع‌تر می‌شود و زودتر به رتبه دلخواه خود خواهید رسید. یکی از تکنیک های قدیمی سئو کلاه سیاه، ایجاد مزرعه لینک است که در آن، گروهی از وب سایت ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به سایت های پربازدید، از آن ها لینک دریافت می کنند. این لینک ها با فریب دادن موتورهای جستجو، قصد دارند که در مدت زمانی کوتاه، در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار بگیرند.

یکی از نکاتی که میتواند ارزش لینک شما را مشخص کند، جایگاه قرار گرفتن آن در صفحه است. این یعنی، لینک داخلی که در 100 کلمه اول مقاله قرار داده میشود، ارزش بیشتری به صفحه مقصد منتقل میکند تا لینک های داخلی اواسط یا انتهای صفحه. البته دقت کنید که 100 کلمه یا همان پاراگراف اول صفحه تأثیر بسیار زیادی روی ذهن مخاطب دارد و تعیین میکند که او ادامه مقاله شما را مطالعه کند یا نه. پس قرار دادن لینک ها فقط با هدف انتقال ارزش بیشتر و کمک به مخاطب است. بک لینک‌های رقبای خود را بررسی کنید و برای لینک سازی از آن‌ها کمک بگیرید. دومین مورد از سئوی خارجی مربوط میشود به سوشیال سیگنال ها و در واقع تاثیراتی که شبکه های اجتماعی روی سایت ما می گذارند.

به جای اینکه از 10 سایت با اعتبار پایین لینک بگیرید ، سعی کنید از 1 سایت با اعتبار بالا پیوند بگیرید. با نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و دست اول، سعی کنید مخاطب را به سایت خود جذب کنید. سعی کنید مقالات سایت خود را به صورت مختصر و به صورت ویدیو، عکس یا متن منتشر کرده و لینک کامل مقاله را برای ارجاع به سایت خود قرار دهید. پیشنهاد می کنیم تمام این موارد را برای صفحات مهم سایت خود تحلیل کرده و جزئیات را در یک فایل اکسل برای تمام رقبا بنویسید.

  • یکی از پلتفرم‌های حاضر در این صنعت که به نوعی مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم انتشار و خرید رپورتاژ آگهی است، پلتفرم تریبون است.
  • به صورت تئوری، یک پست مهمان می تواند شامل بیش از 10 بک لینک باشد، البته وب سایت هایی با اعتبار بالاتر معمولا محدودیت هایی دارند.
  • پس باید اصول لینک دهی داخلی را یاد بگیرید و با دقت در سایت خود اجرا کنید.
  • هر کاربری که پا به صفحه‌ای از سایت شما می‌گذارد، درست مانند یک مسافر است.
  • شما باید برای داشتن یک سئو خارج از سایت قوی استراتژی بک‌لینک قوی داشته باشید و لینک‌های برگشتی قوی و باکیفیتی را برای سایت خود دریافت کنید.

سئو آف پیج و برندسازی دو عنصر مهم در استراتژی بازاریابی آنلاین هستند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. سئو خارجی بهبود رتبه ویدئوها، صفحات وب و محتوا در موتورهای جستجو را هدف اصلی خود قرار داده است تا بهبود دسترسی کاربران به آنها را فراهم کند. این بهبود در نتایج جستجو باعث افزایش ترافیک سایت شده و بالطبع بالاترین رتبه در نتایج جستجو، بالاترین مشاهده شدن سایت توسط کاربران را نشان می ‌دهد.

اما من به شما اطمینان می دهم که اگر لینک سازی انجام ندهید نمی توانید وارد رقابت جدی در سئو شوید. ایکس سئو با بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمات به شما در فرآیند سئو سایتتان کمک خواهد کرد ، جای نگرانی نیست . اگر به صورت اصولی و درست انجام شود و لینک سازی به صورت اسپم صورت نگیرد، هرگز پنالتی نخواهید شد. داخل این دوره آموزشی ما به طبیعی ترین حالت ممکن لینک سازی را به شما آموزش خواهیم داد. به لینک هایی که از یک سایت به وبسایت شما داده می شود بک لینک گفته می شود.

برای این سایت از سیستم های مدیریت محتوا و افزونه های آماده استفاده نشده و برنامه نویسی و طراحی سایت توسط تیم فنی شهر محتوا انجام شده. اگر چنین گزینه هایی به آسانی در دسترس مخاطبان قرار بگیرند خواهید دید که آن ها هم وارد عمل شده و برای خرید از شما، ثبت نام و یا سایر موارد ذکر شده اقدام می کنند. با گوگل ادوردز، شما فقط برای کلیک‌ های واقعی بر روی تبلیغات خود پرداخت می‌ کنید. این به شما اطمینان می ‌دهد که هزینه تبلیغات شما صرفاً برای جذب مشتریان واقعی است.

ساخت لینک خارجی برای یک سایت نیز دارای مزایای خاص خود بوده که می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خوبی برای مقصود مورد نظر باشد. لینک سازی به شکل خارجی راهی است که با استفاده از آن یک سایت به دیگر سایت‌ها و مخاطبان دیگر سایت‌ها شناسانده می‌شود. لینک‌های طبیعی همان لینک‌هایی هستند که به شکل طبیعی و با برنامه‌ریزی کامل ساخته می‌شوند. لینک‌هایی که قرار است تا موثر واقع شده و نتیجه مناسب را به ارمغان بیاورند. در لینک سازی خارجی هم دقیقا همین اصل وجود دارد زمانی که شما از سایت های خیلی خوب و خفن لینک دریافت کنید، می توانید نظر حضرت گوگل را به سمت خود جلب نموده و او را مجاب کنید که برای شما ارزش بیشتری قائل گردد. لینک‌ها باید مربوط به مطالب موجود در وب‌سایت مقصد باشد و ارزش بیشتری را به کاربر ارائه دهند.

ابتدا رپورتاژ آگهی مناسب محتوای صفحه مورد نظر خود جهت بهبو سئو خارجی آن بنویسید و درون آن لینک های خود را قرار دهید تا ارتباط بین رپورتاژ آگهی و صفحه وبسایت شما به خوبی برقرار شود. با توجه به تغییر سلیقه کاربران از طریق ارائه محتوای جذاب توسط رقبا بایستی یک دید بلند مدت و دقیق از تولید محتوای متنی، تصویری و صوتی در قالب محتوای صفحات وبسایت خود داشته باشید. این امکان را به تمامی کاربران و کسب و کار ها داده اند که به صورت کاملا رایگان محتوای خود را به مخاطبان خود نمایش داده و حتی درون وبسایت خود قرار دهند. شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی هدفمند و مستمر و قرار دادن آن درون وبسایتتان، حجم بیشتری از محتوا را چاشنی جذابیت بصری به کاربران خود ارائه دهید و از نتایج آن لذت ببرید. سئو خارجی یکی از راه‌های کارآمد در بهینه‌سازی وبسایت‌ها برای موتورهای جستجو است.

  • یکی دیگر از کارهایی که در تعیین استراتژی لینک سازی باید به آن توجه کنید تحلیل رقبا است که یکی از موارد مهم سئو است.
  • سعی کنید در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک و پینترست فعالیت مستمر داشته باشید.
  • برای اینکه بهترین مسیر استراتژی لینک سازی و سئو آف پیج را اجرا کنید می‌توانید در ابتدا از ابزارهای تحلیل سایت، کمک بگیرید.
  • البته بعضی از مواقع، در سئو کلاه خاکستری (نیمه قانونی) برای بهبود رتبه یک یا چند صفحه با اهمیت در سایت، مجبور میشویم که از مقاله های مختلف به آن لینک بدهیم.
  • پس برای صفحاتی لینکسازی خارجی و سئو خارجی انجام دهید که اطلاعاتی را به کاربر اضافه می کند و یا نیاز های کاربران را برطرف کند.

سایت شما با هر موضوعی که باشد قطعا نکته‌های آموزشی نابی را برای علاقه‌مندان خود خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود این نکات را در قالب پادکست ضبط کرده و در پلتفرم‌های ارائه کننده قابلیت اشتراک پادکست همراه لینک و اطلاعات مربوط سایت‌ خود قرار دهید. لینک مخرب لینکی است که به طور مصنوعی توسط وب‌مسترها و تنها با هدف فریب دادن الگوریتم‌ های گوگل جستجو ایجاد می‌شود.

برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید. لینک سازی زمانی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت که شما در سایت های معتبر اقدام به لینک سازی و گرفتن بک لینک کنید. سایت های معتبر در واقع سایت هایی هستند که از آتوریتی خوبی برخوردار بوده و محتوای با کیفیت تولید می کنند. در زمانی که با استفاده از یک عکس می خواهید لینک سازی کنید دقت داشته باشید که تگ alt عکس را حتما مرتبط با محتوای مورد نظر قرار دهید.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما