کالاهای اساسی در بنادر کشور به صورت کاملا استاندارد نگهداری می شود

عنوان 20- علی اکبر صفایی در مراسم معرفی پروژه های مهم و مهم بندر امیرآباد در دریای خزر با حضور وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تمام تلاش خود را برای استانداردسازی انبارهای اساسی به کار خواهیم گرفت. کالاهای موجود در سیلوها، تا کالاهای مصرفی با سلامت و مواد غذایی به کارخانه ها و کارخانه ها برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر 366 هزار تن ظرفیت سیلوسازی در بندر امیرآباد ایجاد شده و 100 هزار تن آن در حال ساخت است و با برنامه ریزی ما بقیه به زودی سیلو می شود. ، تا تمامی کالاهای وارداتی از بندر قابل حمل باشد.امیر رونق وارد کشور می شود در زمینه کالاهای اساسی باید در مسیر درست و استاندارد قرار گیرد.

بندر امیرآباد و بندر امام (ره) از بنادر اصلی واردات کالاهای اولیه هستند

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه این دغدغه در تمامی بنادر کشور اجرا می شود، تصریح کرد: باید بیش از یک میلیون تن سیلو در تمام بنادر کشور بسازیم و تلاش می کنم کاری را که امام خمینی (ره) انجام دادند. (ر.ع) انجام داد. بندر امیرآباد به عنوان یکی از مراکز درآمدی کالاهای اساسی کشور می تواند فعالیت های خود را نیز مانند بندر امیرآباد در این زمینه مدیریت کند.

افزایش تجارت بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر

صفایی افزود: بندر امیرآباد روابط بسیار خوبی با روسیه و قزاقستان دارد و تجارت خوبی بین این دو کشور و ایران وجود دارد. خوشبختانه در شش ماهه اول سال 1402 تجارت دریایی در دریای خزر 52 درصد، بندر امیرآباد 2 میلیون و 350 هزار تن افزایش یافت و این روند با افزایش تجارت ادامه دارد. تعریف افق های روشن بین ایران و کشورهای ساحلی خزر برای افزایش اشتغال و فعالیت اقتصادی.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی دارای پروژه های زیربنایی است، گفت: در زمینه سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی مشوق های لازم در نظر گرفته شده است به گونه ای که می توان فعالیت مضاعفی را در انواع کالاها و بخش های مختلف مشاهده کرد. بارگیری و تخلیه، ذخیره سازی و ارزش. سرمایه گذاری باشد

آغاز تحقیقات آماده سازی 300 هکتار زمین برای فعالیت سرمایه گذاران در بندر امیرآباد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان سال 1402 بیش از 3 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری در بندر امیرآباد جذب می شود، گفت: با توجه به رشد دریای خزر تصمیم گرفتیم به سرعت مطالعه 300. – هکتار از اراضی امیرآباد در نظر داریم آماده سازی زیربنای 300 هکتار زمین جدید هر چه سریعتر آغاز شود و سرمایه گذاران می توانند در راستای ذخیره سازی کالا و فعالیت های ارزش افزوده در این اراضی اقدام کنند.

فراخوان سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

صفایی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حال آماده سازی زیرساخت ها است و از همه سرمایه گذاران دعوت می کنیم که بیایند و در بندر امیرآباد فعالیت کنند که این امر می تواند منافع اقتصادی زیادی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی درباره صادرات کانتینری مرکبات در بندر امیرآباد خبر داد: بندر امیرآباد تنها بندر شمالی کشور است که مجهز به تجهیزات جرثقیل های بزرگ و انبار کانتینرهای یخچالی است. اگرچه در این بخش نواقصی وجود دارد، اما تصمیم داریم اعتباری را به بندر امیرآباد اختصاص دهیم تا بتوانیم ظرفیت برق رسانی به یخچال ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: این بندر به طور معمول می تواند با ظروف یخچال دار در دمای مورد نیاز کالا صادرات مواد غذایی به ویژه میوه ها را صادر کند و تجار می توانند از این بندر استفاده خوبی کنند./ایسنا

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما